سیری در هفته سی و سوم

View
هفته سی و سوم بارداریکودک شما اندازه یک کدو تنبل است. سیستم ایمنی نوزاد شما ترقی می کند، در حالی که مامان بی خواب نیاز به انرژی بیشتری دارد.

5. توصیه ها در هفته سی و سوم بارداری

توصیه هایی برای پدران

فراموش کار شدن همسرتان در طول دوره بارداری

گیجی ناشی از بارداری، نمادی از دوران بارداری است. اگر همسر شما نیز از فراموش کاری بارداری (Pregnancy Brain) رنج می برد، ممکن است که: قرار ملاقات ها را فراموش کند، دلیل ورودش به یک فروشگاه یادش برود، نداند کیف دستی خود را کجا گذاشته است، از شما بپرسد آیا اجاق گاز را خاموش کرده است و یا شاید حتی شماره تلفن خود یا شما را نیز فراموش کند.


چیزی که لازم دارید در این زمینه بدانید

اول از همه این که، فراموش کاری همسرتان یک امر کاملاً طبیعی و نیز به شدت شایع می باشد. حتی اگر همسر شما قبل از بارداری به خود می بالید که به خوبی می تواند چند کار را در آن واحد انجام دهد و یا اینکه در یک کمد خیلی خیلی نامرتب وسایل خود را بیابد، هم اکنون ممکن است برای تمرکز در بخاطر سپردن جای سوییج ماشین هم دچار مشکل شود. نگران نباشید، او را سرزنش نکنید، این مشکل موقتی است. همسر شما خیلی قبل تر از اینکه به فراموش کاری دوران پیری برسد، حافظه خود را باز خواهد یافت.


کاری که شما می توانید در این مورد انجام دهید

یک نفس عمیق بکشید. خیلی هم مسائل را به خودتان و او سخت نگیرید. استرس این گیجی و فراموش کاری را شدیدتر می کند. حس شوخ طبعی داشته باشید. به خودتان اجازه دهید که این مرحله از زندگی را کمی با شوخی و خنده بگذرانید و از همسرتان نیز بخواهید که این کار را بکند. مثلاً چه اشکالی دارد که کلیدهایتان سر از یخچال در بیاورند!