سیری در هفته سی و دوم

View
هفته سی و دوم بارداریکودک شما اندازه یک طالبی است. او مهارت های بقا مانند مکیدن و تنفس را تمرین می کند، در حالی که رحم شما برخی از انقباضات برکستون هیکس را تجربه می کند.

5. توصیه ها در هفته سی و دوم بارداری

توصیه هایی برای پدران

انتخاب یک متخصص اطفال

این امری طبیعی و مثبت است که شما و همسرتان در طول 8 ماه گذشته زمان بیشتری را در مطب های پزشکی بخصوص مامایی و زنان و زایمان صرف کرده باشید. در هفته 32 بارداری، تقریباً زمان آن است که به سراغ مطب های دیگر نیز بروید. اکنون باید به دنبال یک متخصص کودک باشید. نزدیک بودن مطب پزشک به منزل مساله مهمی است.


اضافه شدن وزن آقایان

یک شکم بزرگتر یک اتفاق معمول برای یک خانم باردار است اما چرا یک مرد نیز به طور میانگین حدود 6 کیلو در طول دوره بارداری همسرش وزن می گیرد؟ همراهی کردن در خوردن غذاها مانند لقمه های کوچک شاید یک عامل مهم باشد اما این همه ماجرا نیست.

دلیل محتم لتر برای این مشکل کورتیزول (Cortisol) است که به درستی هورمون استرس نامیده می شود و به مقدار زیادی در طول دوره های اضطراب فرد ترشح می شود. کورتیزول سطح قند خون و انسولین را کنترل می کند و بنابراین وقتی که گرسنه نیستید احساس می کنید که هستید. 

به علاوه اثر کورتیزول درست به جایی که شما حدس می زنید یعنی شکم هدایت می شود. توسط کارهایی چون تهیه مقدار زیادی لقمه های سالم و مراقب بودن نسبت به کل کالری دریافتی، با بزرگ شدن شکمتان مبارزه کنید. همچنین فعالیتهای ورزشی برای کاستن از استرس و سایز دور کمر را نیز مد نظر داشته باشید.