سیری در هفته سی و دوم

View
هفته سی و دوم بارداریکودک شما اندازه یک طالبی است. او مهارت های بقا مانند مکیدن و تنفس را تمرین می کند، در حالی که رحم شما برخی از انقباضات برکستون هیکس را تجربه می کند.

3. تحولات کودک در هفته سی و دوم بارداری

در این هفته بچه، وزن 5/1 تا 8/1 کیلوگرم و قد 1/38 تا 1/43 سانتیمتر را رد کرده است. در این چند هفته گذشته، مدام درحال تمرین بوده است، به حدی که در مهارت هایی که برای کامیابی بیرون از رحم نیاز دارد، حرفه ای شود (از بلعیدن و تنفس گرفته تا ضربه زدن و مکیدن). بهبود فرآیند مهم و خطیر تغذیه با دهان، سیستم گوارش بچه، الان تکمیل و آماده برای 

شروع است و با این که چند هفته تا روز، موعود مانده، فرزندتان بیشتر و بیشتر شبیه یک نوزاد شده است. با تجمع چربی زیر پوستش، دیگر پوستش به شفافی هفته های قبل نیست و حالا بیشتر شبیه پوست نوزاد متولد شده است.



تغییرات بدن کودک خود را در هفته سی و دوم بارداری مشاهده نمائید



ناخن های دست و پای کودک شما در حال رشد هستند



در این هفته برخی از جنین ها دارای موی کامل هستند و برخی دیگر موهای پرزی مانند هلو دارند


موقعیت جنین

در هفته 32 بارداری، احتمالاً ضربه زدن و پیچ و تاب خوردن، کوچولویتان را بیشتر احساس می کنید، به جای جنبیدن و چرخیدن هایی که قبل تر احساس می کردید. این موضوع به این خاطر است که فرزندتان در عین راحتی، جایش الان کمی تنگ است و دوباره به وضعیت خمیده سابقش برگشته است.

بین هفته های 32 تا 38، کوچولوی نازنینتان احتمالاً به وضعیت سروته (سرش رو به پایین نزدیک لگن است) در لگنتان در می آید تا برای تولد آماده شود چون سر جنین بهتر در رحم وارونه گلابی شکلتان جا می شود، به علاوه این که در زمان خروج بچه موقع تولد، بهتر است ابتدا سر بیرون بیاید. کمتر از پنج درصد بچه ها وضعیت سر بالا، ته پایین را برای کل دوره ترجیح دهند، پس نگران نباشید. هنوز فرصت کافی برای آن که قبل از تولد پشتک بزند وجود دارد.