سیری در هفته سی و دوم

View
هفته سی و دوم بارداریکودک شما اندازه یک طالبی است. او مهارت های بقا مانند مکیدن و تنفس را تمرین می کند، در حالی که رحم شما برخی از انقباضات برکستون هیکس را تجربه می کند.

2. تحولات مادر در هفته سی و دوم بارداری

انقباض های برکستون هیکس

این هفته، بدنتان با پیچ دادن عضلاتش احتمالاً شروع به آمادگی برای زایمان می کند. اگر حس می کنید رحمتان به طور منظم جمع و سفت می شود، این ها برکستون هیکس هستند، تمرینات نامنظم انقباضی ک ه ابتدا، حوالی نیمه بارداری حس شده اند و مدام با تناوب و قدرت یافتن در حین رشد همه چیز، افزایش یافته اند. 

این عملیات قبل از زایمان، دست گرمی برای اتفاق اصلی است و به طور آزمایشی زودتر انجام می شود و در زنانی که قبلاً هم باردار بوده اند با شدت بیشتری رخ می دهد. در این حالت، یک حس گرفتگی که از بالای رحم شروع می شود و سپس به پایین پخش می شود را حس کنید، که حدود 15 تا 30 ثانیه طول می کشد، گرچه گاهی ممکن است تا دو دقیقه یا بیشتر هم طول بکشد. از کجا بفهمید که درد زایمان واقعی نیست؟

این دردها، اگر تغییر وضعیت دهید متوقف می شوند، پس اگر دراز کشیده اید سعی کنید بلند شوید یا اگر نشسته بودید سعی کنید راه بروید. اگر انقباض های زایمان واقعی باشند، تصاعدی قویتر و منظم تر می شوند که در این موقع، باید با پزشکتان تماس بگیرید. برای تسکین این دردها می توانید، یک حمام گرم را امتحان کنید.




نکات بیشتر

  1. سعی کنید با ترک های پوستی کنار بیایید. طبق تحقیقات بیش از 90 درصد زنان باردار، ترک های پوستی را تجربه می کنند. این ترکها نشان دهنده آن هستند که فرزندتان به خوبی دارد رشد می کند.
  2. نشانه های زایمان زودرس را یاد بگیرید، شامل: پاره شدن کیسه آب، گرفتگی های شبیه پریود، خونریزی واژینال، اسهال و احساس سفت شدن در رحم (پارگی کیسه آب را ممکن است با بی اختیاری ادرار اشتباه بگیرید و یا برعکس).
  3. با رحم بزرگتان که فضای درون شکم شما را اشغال کرده، ممکن است حس کنید که اشتهایتان کم شده است، سعی کنید خوراکتان منظم باشد و وعده های کوچک به جای وعده های بزرگ داشته باشید. حتی یک گاز موز هم یک وعده کوچک حساب می شود.