سیری در هفته بیست و نهم

View
هفته بیست و نهم بارداریکودک شما اندازه سر یک گل کلم است. کودک شما به سرعت وزن می گیرد، که البته به زیبایی او می افزاید. البته همین اوضاع را می توانید برای رگ های واریسی خود نیز متصور باشید.

3. تحولات کودک در هفته بیست و نهم بارداری

در هفته 29 بارداری، فرزندتان حالا بین 1/1 تا 3/1 کیلوگرم وزن و 3/39 تا 6/40 سانتیمتر طول دارد. کم کم به قد هنگام تولدش نزدیک می شود اما هنوز باید کمی تپل شود. در حقیقت، طی 11 هفته آینده، وزنش بیش از دوبرابر، یا شاید حتی سه برابر می شود. هرچه چربی بیشتری زیر سطح پوست ذخیره شود، پوست چروکیده اش یکدست تر می شود این چربی سفید رنگ، با چربی قهوه ای قبلی که جنین تان ذخیره کرده تفاوت دارد. چربی قهوه ای برای تنظیم دمای بدن ضروری است، در حالی که چربی سفید (همانی که شما هم دارید) بیشتر به عنوان منبع انرژی به کار می آید.



بنگرید کودک شما در هفته بیست و نهم بارداری چه شکلی است



مغز کودک شما در حال توسعه میلیاردها رشته و نورون عصبی می باشد



اسکلت و استخوان بندی بدن کودک شما سخت تر و محکم تر می شود


شمارش لگدهای بچه

از آنجایی که فضا در اقامتگاه زندگی فرزندتان الان خیلی کم است، ضربه ها و سیخونک هایی، بیشتر، از آرنج ها و زانوهایش حس می کنی که نیرومندتر (و حتی منظم تر) از قبل هم خواهند شد، چون فرزندتان قوی تر شده و با هیجان به تمام تحریک ها پاسخ می دهد، حرکات، صداها، نور و آن شیرینی ای که حدود نیم ساعت پیش خوردید. الان فرصت خوبی برای شروع شمارش لگدها، دوبار در روز است؛ تا از خوب بودن شرایط بچه مطمئن شوید، به علاوه، بهانه خوبی برای استراحت است (بهتر است زمان شمارش لگد ها دراز بکشید).