سیری در هفته بیست و پنجم

View
هفته بیست و پنجم بارداریکودک شما اندازه یک بادمجان است. همانطور که کودک خودش را برای کشیدن اولین نفس آماده می کند، هموروئید مزاحم ممکن است به سراغ شما بیاید.

5. توصیه ها در هفته بیست و پنجم بارداری

توصیه هایی برای پدران

در کارهایی که همسرتان قادر به انجام آن ها نیست او را یاری کنید. اگر هم فکر می کنید که برای انجام این کارها در پایان روز خسته هستید، به مورد زیر دقت کنید: همسر باردارتان نسبت به شما که دارای وضعیت عادی هستید، نیاز به انرژی بیشتری دارد. این فرآیند در بدنش او را خسته می کند. خسته تر از هر زمانی که او را تا به حال دیده اید.

بنابراین با وجود همه کارهایی که قبلاً برای او انجام داده اید (و بصورت طبیعی الان نیز انجام می دهید)، هم اکنون وقت آن است که کمک بیشتری به او در انجام کارهای خانه کنید. مثلا لباس های کثیف را از کف زمین بردارید و در سبد رختهای چرک بگذارید، غذا آماده کنید و ظرف ها را بشویید و او را تشویق کنید که استراحت کرده و چندین بار نفسش را حبس کند و به بیرون بدهد. علاوه بر همه این ها، او در حال به وجود آوردن یک انسان دیگر در درون خود است، کسی که کاملاً و در مجموع به حیات همسر شما وابسته است. همسرتان به شما نیاز خواهد داشت در نتیجه مراقب او باشید. 

نوزاد به احتمال زیاد الان می تواند صدای شما را بشنود، دهانتان را در نزدیکی شکم همسرتان بگذارید و شروع به حرف زدن کنید. مثلاً "سلام، بد نگذره؟". همچنین این جمله که "ما دوستت داریم ولی زیاد اونجا نمون". می توانید آهنگ مورد علاقه تان را برای نوزاد بخوانید یا برایش کتاب قصه بخوانید و همچنین کمی هم شکم همسرتان را نوازش کنید (مادر از این کار خرسند می شود و نوزاد نیز نوازش های شما را حس می کند). 

با این وجود این کوچولوی داخل شکم ممکن است موجب نوسانات خلقی زیاد در همسرتان شود. خودتان را برای بهم ریختگی اعصاب او آماده کنید. هر وقت می توانید به او نزدیک شده و او را در آغوش بگیرید.