سیری در هفته بیست و پنجم

View
هفته بیست و پنجم بارداریکودک شما اندازه یک بادمجان است. همانطور که کودک خودش را برای کشیدن اولین نفس آماده می کند، هموروئید مزاحم ممکن است به سراغ شما بیاید.

2. تحولات مادر در هفته بیست و پنجم بارداری

در هفته 25 بارداری، رحم در حال رشدتان حالا به ابعاد یک توپ فوتبال رسیده است. بواسیر بیش از نیمی از تمام زنان باردار سیاهرگ های متورم و سوزش دار را در مقعدشان تجربه می کنند که بخاطر رحم بزرگی است که به نواحی پایین تر فشار می آورد. به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه، این تورم ایجاد می شود.

با این که برای بدنتان خطرناک نیست، بواسیر می تواند صرفاً دردناک باشد و حتی باعث خونریزی مقعدی شود. یبوست می تواند این بواسیر مزاحم را حتی بدتر کند، پس بهترین تلاش شما برای پیشگیری، این است که مایعات و فیبر دریافتی بدنتان را افزایش دهید و غذاهای غنی از فیبر زیاد بخورید (میوه ها، سبزیجات و تمام حبوبات را در نظر داشته باشید). انجام ورزش های مرتبط با لگن را شروع کنید. 


ورزش تقویت عضلات کف لگن

  1. به پشت دراز كشيده و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید.
  2. كف پا را بر روی زمين قرار داده و به همراه دم عضلات باسن را منقبض كرده و از زمين كمی بلند كنيد.
  3. سپس با بازدم عضلات باسن را شل كرده و آرام بر روی زمين قرار دهيد.


چند توصیه برای بواسیر

کمی یخ با یک پوشش نرم روی محل بواسیر قرار دهید. روزی چند مرتبه در لگن آب گرم برای بهبود درد نشسته و پس از آن خود را کاملاً خشک نمایید.

دستمال توالت های بدون عطر، سفید رنگ و نرم استفاده نمایید. استفاده از دستمال مرطوب بدون رایحه را فراموش نکنید. نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن محل را در نظر داشته باشید. در صورت بدتر شدن بیماری حتماً با پزشک خود مشاوره کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز نماید. اکثر این داروها را بیشتر از یک هفته نمی توان استفاده کرد.


سلامت دندان ها

دوست دارید که بچه را در بدنتان تا پایان زمان مقرر، بی خطر نگهداری کنید؟ نخ دندان را در فراموش نکنید! تحقیقات نشان داده است که به طور شگفت آوری سلامت مناسب دندانی با بارداری های با دوام تر و سالم تر مرتبط است. چیزی به همین سادگی رابطه مستقیم با تولد نوزاد نارس دارد. شستن دندان هایتان، حداقل دوبار در روز و منظم نخ دندان کشیدن را جز عادت های خود تعریف کنید. این کار خطر ورم لثه را کاهش می دهد، عارضه رایجی که در آن لثه هایتان ملتهب و قرمز می شوند و حتی شروع به خونریزی می کنند. ورم لثه درمان نشده (اینجا است که چکاپ دندانی منظم خودش را نشان می دهد) می تواند به عفونت جدی تر، منجر شود که احتمال دارد زایمان زودرس و حتی خطر پره اکلامپسی را افزایش می دهد. به دندان هایتان به طور جدی اهمیت بدهید و آن ضرب المثل قدیمی که می گوید زن با هر بارداری یک دندان از دست می دهد را تغییر دهید.




نکات بیشتر

  1. مطالعات نشان می دهد که مادران بارداری که مثبت گرا نیستند و از انرژی ها و افکار منفی دوری نمی کنند (مثل: من لیاقت شاد بودن را ندارم)، در معرض خطر افسردگی پس از زایمان هستند. انگار آشناست، نه؟ در زودترین زمان ممکن از پزشک و مشاور خود کمک بگیرید.
  2. رحمتان به اندازه ی یک توپ فوتبال است و پوستتان را می کشد. تمام این ها ممکن است باعث خارش شکمتان بشود. در صورت نیاز از مرطوب کننده به مقدار زیاد یا لوسیون استفاده کنید.
  3. ترکیبی از روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن کنجد درست کنید و روزی چند مرتبه پوست خود را ماساژ دهید.
  4. احتمالاً کمی بازی نامگذاری برای بچه انجام داده اید. حالا، قبل از تأیید، این ها را از خودتان بپرسید: چگونه تلفظ می شود؟ قافیه اش قشنگ است؟ اسم های مخفف احتمالی اش چه هستند؟